Sines,Lagos

Detta bildspel kräver JavaScript.

när vi efter ca 2 veckor lämnade Cascais så var nästa mål  Sines.Vi la oss för ankar i en skyddad vik  i själva hamnen . Detta var en liten del då detta ställe verkade vara en av Portugals större industrihamnar med bl.a oljedepåer. Dagen efter så tog Jag Mia och Camilla en promenad runt i staden . Den var väl sådär kan man säga..Vi nöjde oss med en dag där

Vi seglade vidare mot Lagos  men innan vi kom dit så hade vi tänkt att ligga på svaj en natt runt hörnet mot Lagos . Dåligt beslut. Efter någon timme för ankar så ökar våghöjden på dyningarna så det känns nästan som att vågorna vill trycka in oss mot berg och sandstrand. Som grädde på moset så ökade vinden på natten till 14-16 m/s, inget kul alls. Vi lättade ankar så fort det ljusnat på morgonen med kurs mot Lagos marina. Det är en väldigt fin men rätt dyr marina , för oss kostade det 66 euro per natt. Men det fick det vara värt denna gång då vi legat rätt mycket för ankare  dom senaste veckorna..Ibland när det blåser så är det rätt skönt att binda fast  båten utan oro.

Lagos som stad är riktigt mysig o trevlig med massor av bra o billiga restauranger och barer. vi var bl.a och tittade utanför Mads o Lottas fina lägenhet i Lagos,  dom bor verkligen toppen. En dag så tog vi fram våra cyklar och spände bågen lite längre ut från själva citykärnan. Vi kom fram till en jättehärlig utsiktspunkt ovanför  en massa grottor som vi för övrigt åkt vår jolle runt och tittat på tillsammans med en guide från området,verkligen hjälpsamma och trevliga dessa portugiser.På lördagen så blev det tyvärr tid för Camilla att bege sig hemåt till  Stockholm igen. vi hade haft en jättetrevlig vecka tillsammans.  Dagen efter så lade vi loss från Lagos för denna gång men vi beräknar att återkomma innan överfarten till Madeira

IMG_0289IMG_1576IMG_0286IMG_1579

En reaktion till “Sines,Lagos

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )